Podle výzkumné zprávy společnosti Deloitte nyní existuje čtrnáct různých létajících strojů určených pro osobní dopravu, které se nacházejí ve fázi prototypu nebo testování. Některé z nich patří i do kategorie dronů. Vedle toho existuje i létající stroj PAL-V, který je již na trhu a dá se koupit za cenu asi 399 tisíc dolarů.
Nizozemská společnost PAL-V Europe NV svůj létající automobil sestrojila jako virník s nosným rotorem. Osadila ho třemi koly, tlačnou vrtulí v zadní části a benzínovým motorem, se kterým se vozidlo PAL-V na vozovce pohybuje rychlostí až 180 km/h.
Létající automobil vyvíjí i slovenská společnost AeroMobil. Inspirací pro jeho vývoj byl létající automobil z francouzského filmu Fantomas se zlobí. Již v roce 1990 na něm začal pracovat designér Štefan Klein.
Svůj létající automobil mají i v Číně, a to více než deset let, kdy byl představen jeho prototyp. Zahájení sériové výroby se však zatím vůz Terrafugia nedočkal.
Lilium Jet představuje elektrické létající taxi s doletem až 300 km a maximální rychlostí 300 km/h. Jde o produkt německého start-upu, který se nyní nachází ve fázi testování. V reálném provozu by se měl objevit v roce 2023.
Elektrická multikoptéra z dílny německého start-upu Volocopter začátkem září 2019 zvládla první zkušební let v letištním provozu v Helsinkách. Právě intenzivní letecký provoz je pro nové typy létajících dopravních prostředků značnou překážkou, nehledě na chybějící legislativu a úřední komplikace. Ty jsou mnohdy složitější než samotné technické záležitosti.
Jakkoli, Volocopter představuje nový typ letecké osobní dopravy, který mezi ostatními konkurenty zaujímá jednu z vedoucích pozic. Je možné, že taxi drony, kterým se předvídá zářná budoucnost, budou vypadat právě jako Volocopter.
Ve fázi testování je i čínský stroj Ehang 184, kterému se věnujeme v tomto článku.
Zdroje:
Obr.: Matti Blume [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]